www.DobraDieta.pl
Forum dyskusyjne serwisu www.DobraDieta.pl

Hyde Park - Biblia Q & A

memento - Pią Wrz 02, 2016 20:35

Oj, chyba zwiększą ci się składki: https://www.youtube.com/watch?v=ZvfEqI-JFfY
Anonymous - Pią Wrz 02, 2016 21:47

normalni ludzie chcieliby się w końcu dowiedzieć
kto jest niewiastą z pierwszego proroctwa biblijnego np.
:D

Anonymous - Sob Wrz 03, 2016 09:42

g69 napisał/a:
Członek Ciała Kierowniczego przed Królewską Komisją


Przeciwnicy Jezusa Chrystusa, chcąc go skompromitować, rzucili na niego m.in. takie oszczerstwo: „Oto człowiek żarłoczny i oddający się piciu wina”.
Jezus obronił się, mówiąc po prostu: „Mądrość potwierdza swą prawość swoimi dziełami”
(Mt 11:19; Łk 7:34, 35)

W ostatnim dniu swego ziemskiego życia Jezus został postawiony przed Poncjuszem Piłatem. Ten jednak, usłyszawszy, że ma przed sobą Galilejczyka, odesłał go do Heroda Antypasa, który był władcą okręgu (tetrarchą) Galilei, a przebywał właśnie w Jerozolimie (wcześniej Piłat miał kłopoty z Galilejczykami) (Łk 13:1; 23:1-7). Kiedy Herod zobaczył Jezusa, bardzo się ucieszył — nie dlatego, że się interesował jego losem czy też chciał naprawdę zbadać zasadność zarzutów stawianych mu przez kapłanów i uczonych w piśmie, lecz dlatego, że spodziewał się ujrzeć jakiś znak. Jezus nie spełnił jednak jego oczekiwań; gdy Herod wypytywał go „wieloma słowami”, zachował milczenie. Wiedział, że sprowadzono go tam tylko po to, by się zabawić jego kosztem. Rozczarowany tetrarcha poniżył go i wystawił na pośmiewisko, odziewając w jasną szatę, po czym odesłał go do Piłata, który jako przedstawiciel Rzymu sprawował najwyższą władzę.

"naczelni kapłani i faryzeusze zebrali się przed Piłatem,  mówiąc: „Panie, przypomnieliśmy sobie, że ten oszust, gdy jeszcze żył, powiedział: ‚Po trzech dniach zostanę wskrzeszony’."

Obiektywność powiadasz ?
a wnikliwość ?
obu Ci brakuje 'grzesiu' :hah:

Anonymous - Sob Wrz 03, 2016 10:52

g69 napisał/a:
powściągliwi są wypowiadaniu imienia Bożego.

Dzieje Ap. 4 rozdział
"23 A gdy ich zwolniono, poszli do swoich i opowiedzieli, co im rzekli naczelni kapłani i starsi. 24 Oni zaś, usłyszawszy to, jednomyślnie wznieśli głosy do Boga i rzekli:
„Wszechwładny Panie, ty uczyniłeś niebo i ziemię, i morze, i wszystko, co w nich jest, 25 i ty przez ducha świętego powiedziałeś ustami naszego praojca Dawida, twego sługi: ‚Dlaczego narody wszczęły tumult, a ludy rozmyślały nad rzeczami daremnymi? 26 Królowie ziemi się ustawili i władcy jak jeden mąż zgromadzili się przeciw Jehowie i przeciw jego pomazańcowi’. 27 Tak też zarówno Herod, jak i Poncjusz Piłat wraz z ludźmi z narodów i z ludami Izraela istotnie zebrali się w tym mieście przeciw twemu świętemu słudze Jezusowi, którego namaściłeś, 28 żeby uczynić to, co twoja ręka i twe postanowienie wyznaczyły z góry, by nastąpiło. 29 A teraz, Jehowo, zwróć uwagę na ich groźby i daj twym niewolnikom oznajmiać twoje słowo z całą śmiałością, 30 gdy ty wyciągniesz rękę, aby uzdrawiać, i gdy nastąpią znaki oraz prorocze cuda przez imię twego świętego sługi, Jezusa”.

oraz przypisy:
(Psalm 55) "16 Ja zaś zawołam do Boga i Jehowa mnie wybawi"
(Obj. 6) ". 10 I zawołały donośnym głosem, mówiąc: „Dokądże, Wszechwładny Panie, święty i prawdziwy, będziesz się wstrzymywał z osądzeniem i pomszczeniem naszej krwi na tych, którzy mieszkają na ziemi?” "
(Nehemiasza 9:6) „Ty jeden jesteś Jehowa; ty uczyniłeś niebiosa — niebo niebios — a także cały ich zastęp, ziemię i wszystko, co jest na niej, morza i wszystko, co w nich jest; i ty zachowujesz to wszystko przy życiu; tobie się kłania zastęp niebios.
(2 Sam. 23) " 2 Mówił przeze mnie duch Jehowy
i Jego słowo było na moim języku."
(Psalm 2) " 2 Królowie ziemi się ustawili
i wysocy urzędnicy jak jeden mąż zgromadzili się
przeciw Jehowie i przeciw jego pomazańcowi"
(Dzieje 3:13) Bóg Abrahama i Izaaka, i Jakuba, Bóg naszych praojców, otoczył chwałą swego Sługę, Jezusa, którego wyście wydali i zaparli się przed obliczem Piłata, gdy ten postanowił go zwolnić.
(Hebrajczyków 7:26) Albowiem właśnie taki arcykapłan był dla nas odpowiedni: lojalny, niewinny, nieskalany, oddzielony od grzeszników i wywyższony ponad niebiosa.
(Izajasza 53:10) Lecz Jehowie spodobało się go zmiażdżyć; przyprawił go o chorobę. Jeżeli dasz jego duszę jako dar ofiarny za przewinienie, to ujrzy on swe potomstwo, przedłuży swe dni i w jego ręce powiedzie się to, w czym Jehowa ma upodobanie.
(Łukasza 24:44) I rzekł do nich: „To są moje słowa, które wam powiedziałem, gdy jeszcze byłem z wami, że musi się spełnić wszystko, co o mnie napisano w Prawie Mojżeszowym i u Proroków, i w Psalmach”.
(Dzieje 2:23) tego męża, wydanego według postanowionego zamiaru oraz Bożej znajomości rzeczy przyszłych, przytwierdziliście do pala i zgładziliście ręką czynicieli bezprawia.
(1 Piotra 1:20) Wprawdzie był on przewidziany przed założeniem świata, ale został ujawniony przy końcu czasów ze względu na was —
(Izaj. 37) " 17 Nakłoń swego ucha, Jehowo, i usłysz. Otwórz oczy, Jehowo, i zobacz, usłysz też wszystkie słowa, które przysłał Sancherib, by urągać Bogu żywemu. "
(Izajasza 58:1) „Wołaj na całe gardło; nie powstrzymuj się. Podnieś swój głos niczym róg i powiedz memu ludowi o jego buncie, a domowi Jakuba o jego grzechach.
(Dzieje 19:8) Wszedłszy do synagogi, przez trzy miesiące mówił śmiało, wygłaszając przemówienia i przekonując co do królestwa Bożego.
Dar

Anonymous - Sob Wrz 03, 2016 11:58

g69 napisał/a:
Dlatego żołnierz
nigdy nie byłem żołnierzem, ale wiem, że potrafią więcej złego 'w imię miłości do ojczyzny' czy jakoś tak ;)

ja niestety 'staroświecko' zasadniczy i prawdomówny jestem, ale nic tobie do mnie :D

ale dobre serce mam, więc masz doucz się :keep:

Powołanie Macieja na miejsce Judasza
"Wysunęli więc dwóch: Józefa zwanego Barsabbasem, który miał przydomek Justus, i Macieja. 24 A modląc się, rzekli: „Ty, Jehowo, znający serca wszystkich, wskaż, którego z tych dwóch mężczyzn wybrałeś, 25 żeby w tym usługiwaniu i apostolstwie zajął miejsce, z którego zszedł Judasz, aby pójść na swoje miejsce”. 26 Rzucili zatem losy, a los padł na Macieja; i doliczono go do jedenastu apostołów." Dzieje Ap. zapewne

po wypuszczeniu Apostołów z więzienia
" 29 A teraz, Jehowo, zwróć uwagę na ich groźby i daj twym niewolnikom oznajmiać twoje słowo z całą śmiałością, 30 gdy ty wyciągniesz rękę, aby uzdrawiać, i gdy nastąpią znaki oraz prorocze cuda przez imię twego świętego sługi, Jezusa”. również

ukamienowanie Szczepana
" Słysząc to wszystko, poczuli się zranieni w serce i zaczęli zgrzytać na niego zębami. 55 On zaś, będąc pełen ducha świętego, wpatrzył się w niebo i ujrzał chwałę Bożą oraz Jezusa stojącego po prawicy Boga, 56 i rzekł: „Oto widzę niebiosa otwarte i Syna Człowieczego stojącego po prawicy Boga”. 57 Wtedy krzyknęli na cały głos i zatkali sobie uszy rękami, i jednomyślnie rzucili się na niego. 58 A wypchnąwszy go poza miasto, zaczęli go kamienować. Świadkowie zaś złożyli swoje szaty wierzchnie u stóp młodego mężczyzny zwanego Saulem. 59 I kamienowali Szczepana, a on błagał i mówił: „Panie Jezusie, przyjmij ducha mego”. 60 Potem, upadłszy na kolana, zawołał silnym głosem: „Jehowo, nie policz im tego grzechu”. Kiedy to powiedział, zapadł w sen śmierci." również

Ap. Paweł do Rzymian
"16 Jednakże nie wszyscy okazali posłuszeństwo dobrej nowinie. Albowiem Izajasz mówi: „Jehowo, kto uwierzył temu, co od nas usłyszał?” 17 Toteż wiara idzie w ślad za tym, co się słyszy. To zaś, co się słyszy, jest przez słowo o Chrystusie. 18 Niemniej pytam: Czyż nie usłyszeli? Przecież w gruncie rzeczy „do całej ziemi wyszedł ich głos, a ich wypowiedzi — po krańce zamieszkanej ziemi” 'coś jakby dzisiaj'

oraz Jan w Objawieniu otrzymanym od Jezusa
"Zasiadającemu na tronie, Temu, który żyje na wieki wieków, 10 dwudziestu czterech starszych upada przed Zasiadającym na tronie i oddaje cześć Żyjącemu na wieki wieków, i rzuca przed tron swoje korony, mówiąc: 11 „Godzien jesteś, Jehowo, Boże nasz, przyjąć chwałę i szacunek, i moc, ponieważ tyś stworzył wszystko i z twojej woli wszystko zaistniało i zostało stworzone”."

dzieci, dzieci :keep:

D

Anonymous - Nie Wrz 04, 2016 12:54

g69 napisał/a:
możemy nazywać Boga Ojcem?
możesz

ludzie mówią Ojcze do duchownych
Ojcze Święty do papieża
władcą Świata jest Szatan , a jest Ojcem kłamstwa
Ew. Jana
"Wy spełniacie uczynki waszego ojca”.
Rzekli do niego: „Myśmy się nie narodzili z rozpusty; mamy jednego Ojca — Boga”.
42 Jezus rzekł do nich: „Gdyby Bóg był waszym Ojcem, miłowalibyście mnie, bo ja od Boga wyszedłem i tu jestem. Wcale też nie przyszedłem z własnej inicjatywy, lecz On mnie posłał. 43 Dlaczego nie wiecie, co mówię? Dlatego, że nie możecie słuchać mego słowa. 44 Wy jesteście z waszego ojca, Diabła, i chcecie spełniać pragnienia waszego ojca. Ten był zabójcą, gdy rozpoczął, i nie stał mocno w prawdzie, ponieważ prawdy w nim nie ma. Kiedy mówi kłamstwo, mówi zgodnie z własnym usposobieniem, gdyż jest kłamcą i ojcem kłamstwa."

Żydzi dobrze znający Pisma wyczekiwali Mesjasza i wiedzieli kto Go przysłał, znali Imię Boże bez wątpliwości.
Jezus w osobistych modlitwach do Ojca ... to oczywiste , wybacz
Apostołowie i inni namaszczeni Duchem - usynowieni - mogli zgodnie z modlitwą wzorcową
zwracać się do Boga Ojcze nasz
publicznie używali Imienia Bożego dla ludzi z narodów (dowody w cytatach) nie znających Jedynego Prawdziwego Boga , który nadał sobie wzniosłe imię dla odróżnienia od mnogości bóstw okolicznych narodów pogańskich

Dziś bogów, bożków, 'świętych' całe mnóstwo ...

7 I stało się rzeczą bliską sercu Dawida, mojego ojca, zbudować dom dla imienia Jehowy, Boga Izraela. 8 Lecz Jehowa powiedział do Dawida, mego ojca: ‚Ponieważ stało się rzeczą bliską twemu sercu zbudować dom dla mego imienia, uczyniłeś dobrze, gdyż stało się to bliskie twemu sercu. 9 Tylko że nie ty zbudujesz ten dom, lecz twój syn, który pochodzi z twych lędźwi — on zbuduje dom dla mego imienia’. 10 I Jehowa spełnił swoje słowo, które niegdyś wyrzekł, abym powstał w miejsce Dawida, mego ojca, i zasiadł na tronie Izraela, tak jak powiedział Jehowa, i abym zbudował dom dla imienia Jehowy, Boga Izraela" 2 Kronik

Gdy przestali mówić, Jakub odpowiedział, mówiąc: „Mężowie, bracia, posłuchajcie mnie. 14 Symeon wyczerpująco opowiedział, jak to Bóg po raz pierwszy zwrócił uwagę na narody, aby z nich wziąć lud dla swego imienia. 15 A z tym zgadzają się słowa Proroków, tak jak jest napisane: 16 ‚Potem wrócę i odbuduję upadły szałas Dawidowy; i odbuduję jego ruiny, i na nowo go postawię, 17 aby pozostali ludzie pilnie szukali Jehowy wespół z ludźmi ze wszystkich narodów — nazwanymi od mego imienia, mówi Jehowa, który czyni te rzeczy, 18 znane od dawna’ " Dzieje Ap.

 „‚W owym dniu podniosę upadły szałas Dawidowy i z pewnością ponaprawiam ich wyłomy. I podniosę jego ruiny, i na pewno wybuduję go jak za dawnych dni, 12 aby wzięli w posiadanie to, co pozostało z Edomu, oraz wszystkie narody, nad którymi wzywano mego imienia’ — brzmi wypowiedź Jehowy, który to czyni." Proroctwo Amosa

Dziś większość prawdziwych naśladowców Chrystusa to "drugie owce'
-
Ew. Jana 10
"16 „A mam drugie owce, które nie są z tej owczarni; te również muszę przyprowadzić i będą słuchać mego głosu, i będzie jedna trzoda, jeden pasterz."
i Ci nie są dziećmi Bożymi w Twoim rozumieniu , gdyż

"Jezus rzekł do nich: „Dzieci tego systemu rzeczy żenią się i wychodzą za mąż, 35 jednakże poczytani za godnych dostąpienia owego systemu rzeczy oraz zmartwychwstania spośród umarłych ani się nie żenią, ani nie wychodzą za mąż. 36 Właściwie też nie mogą już umrzeć, są bowiem jak aniołowie i są dziećmi Bożymi, będąc dziećmi zmartwychwstania
Łukasza 20:
to 'pierwsze owce'

"Przyszedł do własnego domu, ale jego własny lud go nie przyjął. 12 Jednakże tym wszystkim, którzy go przyjęli, dał prawo stać się dziećmi Bożymi, ponieważ wierzyli w jego imię; 13 i narodzili się nie z krwi ani z woli ciała, ani z woli człowieka, lecz z Boga." Jana 1:

"Wszyscy bowiem, których prowadzi duch Boży, są synami Bożymi. 15 Gdyż nie otrzymaliście ducha niewoli, na nowo wzbudzającego bojaźń, lecz otrzymaliście ducha usynowienia, przez którego to ducha wołamy: „Abba, Ojcze!” 16 Tenże duch świadczy wespół z naszym duchem, że jesteśmy dziećmi Bożymi. 17 Jeżeli więc jesteśmy dziećmi, to i dziedzicami: dziedzicami wprawdzie Bożymi, lecz współdziedzicami z Chrystusem, jeśli tylko razem z nim cierpimy, aby też razem zostać otoczeni chwałą" Rzymian

"Patrzcie, jaką miłością Ojciec nas obdarzył, abyśmy byli nazwani dziećmi Bożymi — i nimi jesteśmy. Świat dlatego nas nie zna, że jego nie poznał. 2 Umiłowani, teraz jesteśmy dziećmi Bożymi, ale jeszcze nie zostało ujawnione, czym będziemy. Wiemy, że gdy on się ujawni, będziemy do niego podobni, ponieważ ujrzymy go właśnie takim, jakim jest" 1 Jana

czy możesz mówić do Boga Ojcze ??

Jeśli masz nadzieję niebiańską , zostałeś obdarzony Duchem Świętym, mówisz językami jak apostołowie lub masz dar uzdrawiania ;)

dlaczego nie

w przeciwnym razie , możesz 'jedynie' liczyć na życie wieczne na Ziemi pod panowaniem Króla Jezusa Chrystusa i jego 'świty' 144000 pomazańców , dzieci Bożych

nasz Boże Jehowo jest 'chyba jednak na pewno' właściwsze
ale rób jak uważasz :)

Nie takie trudne jeśli rozumie się Całość ;)

Dar

memento - Pon Wrz 05, 2016 18:56

Widzę, że był tu Armagedon i Jehowa potracił wszystkie moje posty, a wiernego przygłupa ocalił.
Anonymous - Pon Wrz 05, 2016 21:11

memento napisał/a:
był tu
pan Witold ma 'niebiańską' cierpliwość
ja już dawno bym cię spuścił
znaczy zbanował :D

Witold Jarmolowicz - Wto Wrz 06, 2016 09:16

memento napisał/a:
Widzę, że był tu Armagedon i Jehowa potracił wszystkie moje posty, a wiernego przygłupa ocalił.
Proszę sobie nie pochlebiać. Wyrzucam posty każdego użytkownika, w których łamany jest regulamin, nie tylko Pana.
Cytat:
4.1 wypowiadaj się w sposób kulturalny, nie używaj wulgaryzmów, nie obrażaj innych użytkowników, nie wyśmiewaj ich poglądów, spróbuj posługiwać się rozumem i nie odwołuj się do agresji słownej, wyrażaj swoje emocje w sposób taktowny i adekwatny do sytuacji
JW
memento - Wto Wrz 06, 2016 10:29

Mam nadzieję, że omówienie publikacji nie narusza postanowień regulaminu forum. A że dla niektórych może wydać się to śmieszne... No cóż... Sami oceńcie: https://www.youtube.com/watch?v=4u9fZz6um70
Anonymous - Wto Wrz 06, 2016 17:02

memento napisał/a:
omówienie publikacji
Załóż temat 'SJ znienawidzona sekta' i wklejaj co chcesz
omówienia , pomówienia , oskarżenia ... co zechcesz , wolny kraj
podobno
:keep:

Anonymous - Sob Wrz 10, 2016 13:17

" Nie miłujcie świata ani tego, co na świecie.
Jeżeli ktoś miłuje świat, nie ma w nim miłości do Ojca;  
ponieważ wszystko na świecie —
pragnienie ciała i pragnienie oczu, i popisywanie się swymi środkami do życia —
nie pochodzi od Ojca, lecz pochodzi od świata.  
Ponadto świat przemija i tak jest z jego pragnieniem, ale
kto wykonuje wolę Boga, ten pozostaje na wieki."

" Jeżeli mnie miłujecie, będziecie przestrzegać moich przykazań;  
a ja poproszę Ojca i da wam innego wspomożyciela, aby był z wami na wieki —
 ducha prawdy, którego świat nie może otrzymać, ponieważ ani go nie widzi, ani go nie zna.
Wy go znacie, ponieważ z wami pozostaje i jest w was.
 Nie zostawię was osieroconych. Przyjdę do was.
 Jeszcze trochę, a świat mnie więcej nie zobaczy, ale wy mnie zobaczycie,
ponieważ ja żyję i wy żyć będziecie.
W owym dniu będziecie wiedzieć, że ja jestem w jedności z moim Ojcem,
a wy w jedności ze mną, ja zaś w jedności z wami.
 Kto ma moje przykazania i przestrzega ich, ten mnie miłuje.
A tego, kto mnie miłuje, umiłuje mój Ojciec i ja go umiłuję, i wyraźnie mu się pokażę."


D

Anonymous - Pon Wrz 12, 2016 18:52

Jak czytać Biblię ze zrozumieniem

Przysłów 8:30
"wtedy ja byłam obok niego mistrzowskim wykonawcą i byłam kimś, kogo dzień w dzień szczególnie miłował, ja zaś wciąż się przed nim weseliłam,  weseląc się żyzną krainą jego ziemi, a rzeczy, które miłowałam, były u synów ludzkich. "

mowa o ?
Jezusie , Synu Bożym w przedludzkim bycie.

(Jana 1:1) Na początku był Słowo, a Słowo był u Boga i Słowo był bogiem.
(Jana 1:14) A Słowo stał się ciałem i przebywał wśród nas, i widzieliśmy chwałę jego, chwałę, jaka się od ojca należy jednorodzonemu synowi; i był pełen życzliwości niezasłużonej i prawdy.

(Kol.1:15)  On jest obrazem niewidzialnego Boga, pierworodnym wszelkiego stworzenia

(Mich.5:2) „A ty, Betlejem Efrata, zbyt małe, by się znaleźć między tysiącami Judy, z ciebie mi wyjdzie ten, który ma zostać władcą w Izraelu; pochodzenie jego od czasów zamierzchłych, od dni czasu niezmierzonego.

(Jana 1:3) Wszystko zaczęło istnieć przez niego, a bez niego nic nie zaczęło istnieć. Tym, co zaczęło istnieć
(Jana 8:58) Jezus im rzekł: „Zaprawdę, zaprawdę wam mówię: Zanim Abraham zaczął istnieć, ja już byłem”.
(Jana 17:5) Teraz więc ty, Ojcze, otocz mnie przy sobie tą chwałą, którą miałem przy tobie, zanim był świat.
(Kolosan 1:16) bo za jego pośrednictwem zostało stworzone wszystko inne w niebiosach i na ziemi, co widzialne i co niewidzialne — czy to trony, czy zwierzchnictwa, czy rządy, czy władze. Wszystko inne zostało stworzone poprzez niego i dla niego.

(Psalm 33:6) Słowem Jehowy zostały uczynione niebiosa, a duchem jego ust cały ich zastęp.
(Jeremiasza 10:12) To on utworzył ziemię swą mocą, on utwierdził żyzną krainę swoją mądrością i on swym zrozumieniem rozpostarł niebiosa.
(Kolosan 1:17) On też jest przed wszystkim innym i za jego pośrednictwem wszystko inne zostało powołane do istnienia,

(Rodzaju 1:26) I przemówił Bóg: „Uczyńmy człowieka na nasz obraz, na nasze podobieństwo, i niech im będą podporządkowane ryby morskie i latające stworzenia niebios oraz zwierzęta domowe i cała ziemia, jak również wszelkie inne poruszające się zwierzę, które się porusza po ziemi”.
(Izajasza 42:1) Oto mój sługa, którego mocno trzymam! Mój wybrany, którego moja dusza obdarzyła uznaniem! Włożyłem w niego mego ducha. On przyniesie narodom sprawiedliwość.
(Mateusza 3:17) Oto też rozległ się głos z niebios, mówiący: „To jest mój Syn, umiłowany, którego darzę uznaniem”.

Uosobiona mądrość.
Biblijne informacje na temat Słowa dokładnie odpowiadają opisowi z Przysłów 8:22-31. Mądrości nadano tutaj cechy osoby; przedstawiono ją tak, jakby potrafiła mówić i działać (Prz 8:1).
W pierwszych wiekach naszej ery wielu pisarzy podających się za chrześcijan uważało, że jest to symboliczna charakterystyka przedludzkiego bytu Syna Bożego. Zważywszy na rozpatrywane powyżej wersety, nie ulega wątpliwości, że Jehowa rzeczywiście „utworzył” Syna „jako początek swej drogi, najwcześniejsze ze swych dawnych dzieł”, i że podczas stwarzania ziemi był on „obok niego [Jehowy] mistrzowskim wykonawcą” — jak podano w tym fragmencie Księgi Przysłów.
To prawda, iż w języku hebrajskim (podobnie jak w polskim i wielu innych) rzeczowniki mają rodzaj gramatyczny i wyraz „mądrość” zawsze jest rodzaju żeńskiego. Odnosi się to także do wersetów mówiących o uosobionej mądrości, co jednak w żadnym wypadku nie zaprzecza temu, iż wyobraża ona pierworodnego Syna Bożego. W zdaniu „Bóg jest miłością” (1Jn 4:8) greckie słowo „miłość” też jest rodzaju żeńskiego, choć na pewno nie można tego powiedzieć o Bogu. Salomon, główny pisarz Księgi Przysłów (Prz 1:1), zastosował do siebie tytuł kohélet („zgromadzający”; Kzn 1:1), który po hebrajsku również ma rodzaj żeński.
Mądrość uwidacznia się dopiero wtedy, gdy zostaje w jakiś sposób wyrażona. Bóg dał wyraz swej mądrości w dziele stwórczym (Prz 3:19, 20), ale uczynił to poprzez swego Syna.
Przez niego objawił też swoje mądre zamierzenie wobec ludzkości, w którym Syn odgrywa kluczową rolę. Właśnie dlatego apostoł mógł oświadczyć, że Chrystus Jezus reprezentuje „moc Bożą i mądrość Bożą” i że „stał się dla nas mądrością od Boga, a także prawością i uświęceniem, i uwolnieniem na podstawie okupu”.

D

Anonymous - Sob Wrz 17, 2016 15:52

śmiało , pytajcie :)
Witold Jarmolowicz - Pon Wrz 19, 2016 09:32

Co znaczą słowa modlitwy: "Chleba naszego powszedniego daj nam Panie"
JW

Anonymous - Pon Wrz 19, 2016 10:32

Witold Jarmolowicz napisał/a:
Co znaczą słowa modlitwy:

W tamtych czasach chleb był tak istotnym składnikiem pożywienia, że w językach hebrajskim i greckim zwrot „jeść chleb” znaczył ogólnie „jeść posiłek”.
Żydzi w I wieku wypiekali chleb z pszenicy i jęczmienia, jak również z owsa, orkiszu czy prosa.

W wersecie tym „chleb” oznacza pokarm w sensie ogólnym, a Jezus chciał nas nauczyć, że w sprawie zabiegania o codzienne pożywienie możemy polegać na Bogu.

„Macie więc modlić się w ten sposób:
„‚Nasz Ojcze w niebiosach, niech będzie uświęcone twoje imię. 10 Niech przyjdzie twoje królestwo. Niech się dzieje twoja wola, jak w niebie, tak i na ziemi. 11 Daj nam dzisiaj naszego chleba na ten dzień; Ew. Mateusza

„Kiedy się modlicie, mówcie: ‚Ojcze, niech będzie uświęcone twoje imię. Niech przyjdzie twoje królestwo. 3 Daj nam naszego chleba na ten dzień według potrzeby dnia. Ew. Łukasza

(Psalm 37:25) Byłem młodzieńcem i już się zestarzałem, lecz nie widziałem prawego, który byłby całkowicie opuszczony, ani jego potomstwa, by szukało chleba.
(Przysłów 30:8) Oddal ode mnie nieprawdę i słowo kłamliwe. Nie daj mi ani ubóstwa, ani bogactwa. Pozwól mi jeść pokarm, który mi wyznaczono,
(Mateusza 6:34) Nigdy się zatem nie zamartwiajcie o następny dzień, gdyż następny dzień będzie miał własne zmartwienia. Każdy dzień ma dosyć własnego zła.
(1 Tymoteusza 6:8) Mając więc wyżywienie i odzież oraz schronienie, będziemy z tego zadowoleni.

Mówiąc o „chlebie na ten dzień”, Jezus zapewne miał na myśli nasze bieżące potrzeby.
Dlatego wskazał, jak Jehowa „przyodziewa” kwiaty polne, po czym rzekł: „Czy tym bardziej nie przyodzieje was, małowierni? Nigdy więc nie zamartwiajcie się i nie mówcie: (...) ‚Co na siebie włożymy?’”. Na zakończenie powtórzył tę ważną radę: „Nigdy się zatem nie zamartwiajcie o następny dzień” (Mat. 6:30-34). Słowa te uświadamiają nam, że nie powinniśmy być materialistami, lecz raczej cieszyć się z możliwości zaspokajania podstawowych codziennych potrzeb. Mogą one obejmować odpowiednie warunki mieszkaniowe, pracę pozwalającą utrzymać rodzinę oraz mądrość w dbaniu o zdrowie. Gdybyśmy jednak modlili się tylko o zaspokojenie takich fizycznych potrzeb, wskazywałoby to na brak równowagi. Mamy przecież jeszcze potrzeby duchowe, które są znacznie ważniejsze.
Wzmianka dotycząca „naszego chleba na ten dzień” powinna nam też przypominać, że potrzebujemy pokarmu duchowego. Jezus oświadczył: „Nie samym chlebem ma żyć człowiek, lecz każdą wypowiedzią, która przechodzi przez usta Jehowy” (Mat. 4:4).

Jehowa nie obiecuje swym sługom bogactwa materialnego w teraźniejszym świecie, zapewnia ich jednak, że będą mieć to, czego naprawdę potrzebują.

Dar

Anonymous - Pon Wrz 19, 2016 13:21

'troszkę' więcej o chlebie z czasów biblijnych

Produkt spożywczy wypiekany z mąki, często z dodatkiem zakwasu. Chleb (hebr. léchem, gr. ártos) stanowił podstawowe pożywienie wielu starożytnych ludów; sztuka jego wypieku była dobrze znana m.in. Izraelitom, Egipcjanom, Grekom i Rzymianom. Nawet w obecnych czasach w niektórych rejonach Bliskiego Wschodu chleb wciąż jest najważniejszym artykułem żywnościowym. W Biblii słowo „chleb” niekiedy odnosi się ogólnie do pokarmu, np. w Rodzaju 3:19 i w Modlitwie Pańskiej, zawierającej prośbę: „Daj nam dzisiaj naszego chleba na ten dzień” (Mt 6:11; por. Kzn 10:19, przyp. w NW).
Hebrajczycy do wyrobu chleba używali na ogół mąki pszennej lub jęczmiennej. Pszenica była droższa, więc ludzie często musieli się zadowolić chlebem jęczmiennym. Wspomniano o nim w Sędziów 7:13, 2 Królów 4:42 i Jana 6:9, 13. Mąka z moździerza była dość grubo utarta. Jednak używano także „wybornej mąki” (Rdz 18:6; Kpł 2:1; 1Kl 4:22). Mannę, którą Jehowa Bóg dostarczał Izraelitom podczas wędrówki po pustkowiu, mielono w żarnach lub ucierano w moździerzu (Lb 11:8).
Zazwyczaj codziennie mielono zboże i pieczono świeży chleb; często były to przaśniki (hebr. maccáh). Mąkę po prostu mieszano z wodą i wyrabiano ciasto bez dodawania zakwasu. Przy pieczeniu chleba na zakwasie na ogół używano kawałka ciasta zostawionego z poprzedniego wypieku. Rozrabiano go z wodą, mieszano z mąką, a następnie wyrabiano i odstawiano do wyrośnięcia (Gal 5:9).
Pewne wypieki Izraelici składali Jehowie jako dary ofiarne (Kpł 2:4-13). Ofiary ogniowe nie mogły zawierać zakwasu — w przeciwieństwie do tych, których nie spalano na ołtarzu (Kpł 7:13; 23:17). Ponadto chleba pieczonego na zakwasie nie wolno było jeść podczas Paschy i związanego z nią Święta Przaśników (Wj 12:8, 15, 18).
Duże znaczenie chleba w codziennym życiu potwierdzają częste wzmianki o nim w Biblii. Na przykład zanim Melchizedek pobłogosławił Abrahama, „wyniósł chleb i wino” (Rdz 14:18). Gdy Abraham odsyłał Hagar i Ismaela, „wziął chleb oraz bukłak wody i dał to Hagar” (Rdz 21:14). Uwięzionemu Jeremiaszowi przyznano jako dzienną rację „okrągły bochenek chleba” (Jer 37:21). Jezus Chrystus dwukrotnie w cudowny sposób rozmnożył chleb, by nakarmić wielkie tłumy (Mt 14:14-21; 15:32-37). Swych naśladowców nauczył się modlić o „chleb na ten dzień według potrzeby dnia” (Łk 11:3). A psalmista słusznie oświadczył, iż to Jehowa Bóg daje „chleb, który krzepi serce śmiertelnika” (Ps 104:15).
Znaczenie przenośne. Słowa „chleb” wielokrotnie użyto w Biblii w znaczeniu przenośnym. Na przykład Jozue i Kaleb tak wyrazili się do Izraelitów o mieszkańcach Kanaanu: „Są dla nas chlebem” (Lb 14:9). Najwyraźniej chcieli przez to powiedzieć, że Izraelici łatwo pokonają nieprzyjaciół i dzięki temu staną się silniejsi. W Psalmie 80:5 o ich Pasterzu, Jehowie, napisano: „Tyś kazał im jeść chleb łez”, co zapewne wskazywało na wielki smutek spowodowany popadnięciem w niełaskę u Boga. O Jehowie wspomniano również, że daje swemu ludowi „chleb udręki oraz wodę uciemiężenia” (Iz 30:20). Wzmianka ta najprawdopodobniej odnosi się do ciężkich warunków podczas oblężenia, które miały się stać dla ludzi czymś tak normalnym jak chleb i woda.
Niegodziwcy, którzy „nie zasną, dopóki nie popełnią zła”, według Księgi Przysłów ‛żywią się chlebem niegodziwości’ (Prz 4:14-17). Ludzie tacy niejako karmią się nikczemnymi czynami. O kimś, kto podstępem zdobywa środki do życia, w Przysłów 20:17 powiedziano: „Miły jest człowiekowi chleb zdobyty fałszem, lecz potem jego usta napełnią się żwirem”. A dobra i pracowita żona „nie je chleba lenistwa” (Prz 31:27).
Symboliczne wzmianki o chlebie mają w Biblii także wydźwięk pozytywny. W Izajasza 55:2 wykazano, że duchowe dary od Jehowy są znacznie cenniejsze niż dobra materialne: „Czemu płacicie pieniędzmi za to, co nie jest chlebem, i czemu mozolicie się nad tym, co nie syci? Słuchajcie mnie uważnie i jedzcie to, co dobre, a wasza dusza niech się wielce rozkoszuje tłustością”.
Gdy Jezus ustanawiał Pamiątkę swej śmierci (14 Nisan 33 n.e.), „wziął chleb i pobłogosławiwszy, połamał go, a dając uczniom, rzekł: ‚Bierzcie, jedzcie. To oznacza moje ciało’” (Mt 26:26). Ten chleb wyobrażał ciało, które Jezus miał ofiarować za swoich uczniów (Łk 22:19; 1Ko 11:23, 24).
Jakiś rok wcześniej Jezus Chrystus wyjaśnił, co różni mannę spożywaną przez Izraelitów na pustkowiu od „chleba, który zstępuje z nieba”. Otwarcie oznajmił: „Ja jestem chlebem życia”. Wskazał, że to on jest „chlebem żywym, który zstąpił z nieba”, i dodał: „Jeśli ktoś je z tego chleba, będzie żył na wieki; chlebem zaś, który ja dam, jest moje ciało za życie świata” (Jn 6:48-51). Ten chleb należy ‛jeść’ symbolicznie — okazując wiarę w ofiarę złożoną z doskonałego ludzkiego ciała Jezusa (Jn 6:40). Po wstąpieniu do nieba Jezus przedstawił wartość ofiary okupu swemu Ojcu, Jehowie Bogu. Na jej podstawie może obdarzyć życiem wszystkich posłusznych ludzi. A zatem za pośrednictwem Jezusa Chrystusa — który zgodnie z proroctwem Bożym urodził się w Betlejem, co znaczy „dom chleba” (Mi 5:2; Łk 2:11) — życiodajny „chleb” udostępniany jest każdemu, kto przejawia wiarę (Jn 6:31-35).

memento - Pon Wrz 19, 2016 15:19

...
Ostrzegam.

JW

Witold Jarmolowicz - Wto Wrz 20, 2016 20:30

Do czasu, kiedy opadną emocje, zamykam ten temat.
I wszystkie pokrewne.
JW


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group