www.DobraDieta.pl
Forum dyskusyjne serwisu www.DobraDieta.pl

Diety niskowęglowodanowe - Cukier trzcinowy.

Edyta Słonecka - Śro Sty 04, 2012 19:51
Temat postu: Cukier trzcinowy.
Co sądzicie o tym cukrze? Używacie go?
Ostatnio go kupiłam i dodaję sobie do zbożowej kawy z mlekiem, jak mam ochotę- raz na jakiś czas.
Wydaje się być mniej słodki niż ten zwykły cukier.

figa - Śro Sty 04, 2012 22:26

Gdzie kupiłaś???
tez mnie na słodkie bierze choć z kaszlem nie radze sobie juz od trzech tygodni.
smalec ani miód nie pomaga to moze ten trzcinowy cukier

Edyta Słonecka - Śro Sty 04, 2012 22:36

W normalnym sklepie kupilam. Ciemny kolor ma.
Czy na kaszel on jest tego nie wiem.
Jak meczy Cie kaszel, przeziebienie to najlepsza vilcacora. Ja kupuje w zielarskim, ale mozna w internecie zamowic.
Jak cos to jutro podesle Ci link vilcacory, ktora ja kupuje i wiem, ze jest skuteczna.

Kangur - Śro Sty 04, 2012 22:59

figa napisał/a:
Gdzie kupiłaś???
tez mnie na słodkie bierze choć z kaszlem nie radze sobie juz od trzech tygodni.
smalec ani miód nie pomaga to moze ten trzcinowy cukier

W Au jest tylko z trzciny. Moze byc i bialy i brazowy. Na plantacji mozna posysac bezposrednio z kawalka trzciny. Sklad chemiczny jest ten sam.
Ale ktos lubi sysac.........

figa - Śro Sty 04, 2012 23:07

Może masz racje ,u nas jest zielarski ,spróbuje ,[drogo tam :-x ]
bo mikstury ziiołowe to potrzebuja czasu a ja juz zaawansowana w kaszlu.
uzbierało sie latami . Bo kaszel likwidowałam rosołem albo kawą ze smalcem
,miesiąc temu -żółtkiem ze spirytusem -zawsze sie udawało
a teraz :shock: :shock:

Edyta Słonecka - Śro Sty 04, 2012 23:21

A propos tej vilcacory, to ja meczylam sie z kaszlem tez ze trzy tyg. Tez wczesniej pomagal mi miod, a tym razem nie. To bylo jesienia.
Kupilam te vilcacore, dwa dni i po kaszlu. Bylam sama zdziwiona, ze tak szybko, ale ona wlasnie tak dziala. Od tamtej pory zero kaszlu. Dzieciom swoim tez daje.

Zapytaj w zielarskim o vilcacore z taka pomaranczowa nalepka firmy NOW.
100 kapsulek ponad 30PLN. Ja bralam 3 razy dziennie po 2 i poskutkowalo.
Nie wiem czy to drogo czy tanio, ale na syropy i inne takie tez sie wydaje pieniadze, a nie dzialaja.


Co do tego cukru trzcinowego to ja kupilam w sklepie LUX, nie wiem, czy u Ciebie jest takim ale pewnie mozna go kupic w roznych sklepach.

figa - Śro Sty 04, 2012 23:29

Dziękuje Ci
Jeżeli poskutkuje -napisze -Jeżeli az 100 tabletek to będzie dla całej rodziny,

Edyta Słonecka - Śro Sty 04, 2012 23:35

I jeszcze jedno, ta vilcacora z ta pomaranczowa nalepka firmy NOW jest pod nazwa Cat's Claw czyli Koci Pazur, to wszystko to to samo. Jest kilka nazw.
Mnie, moim dzieciom i mojemu mezowi, jak go zlapalo przeziebienie pomoglo. Tyle moge napisac.

Edyta Słonecka - Śro Sty 04, 2012 23:44

Figa, jeszcze jedno mi sie przypomnialo wazne, wrazie gdybys pytala.
Dawka 400mg w kapsulce. Sa rozne dawki, ta jest najbardziej optymalna.

zyon - Czw Sty 05, 2012 13:46
Temat postu: Re: Cukier trzcinowy.
napisał/a:
Co sądzicie o tym cukrze? Używacie go?

Cukier to ZLO. Takie jest moje stanowisko w tej sprawie.

suanek - Śro Lut 01, 2012 13:42

Cukier trzcinowy (zwany także "Demerrara" to jest taki sam cukier jak każdy - jeśłi myślicie o jego kaloriach. Różni sie od innych tym, że w procesie rafinacji wszystkie mikroelementy, które są potrzebnme naszemu organizmowi są eliminowane i otrzymujemy nasz znany cukier biały kryształ. Zatem jeśłi chcesz stosować cukier to wiadomo zainwestuj w trzcinowy. kalorie te same, ale ma cos co jest korzystne dla organizmu. Co do słodzików, może nie mają kalorii, ale są chemią syntetyczna i jako takie szkodzą.
To tak jak olej rafinowany i oliwka z oliwek. Oba są tłuszczami w czystej postaci. Jak dajemy je do organizmu to ten odkłada je na "biodra" ale oliwka ma coś, co jest dla nas zdrowe, a olej rafinowany nadaje sie wyłacznie do smażenia, choć ten nierafinowany takze do tego się nadaje... Acha, i jeśli chodzi o kolor, uwaga, bo jest też cukier brązowy kandyzowany. To nie jest trzcinowy. Zwyczajnie zabarwiony, Czyste zło! :o :o :o

zyon - Śro Lut 01, 2012 13:51

suanek napisał/a:
Zatem jeśłi chcesz stosować cukier to wiadomo zainwestuj w trzcinowy. kalorie te same, ale ma cos co jest korzystne dla organizmu.

Tzn czym sie rozni od buraczanego i co ma takiego, "co jest korzystne dla organizmu" ?

suanek - Śro Lut 01, 2012 14:19

Czym się rózni? To jak osesek i mamut :-)
Cukier z buraka jest znany od gdzieś 200, może 300 lat. Cukier trzcinowy od 8 - 10 tys lat. Kiedys w Chinach żuto trzcinę słodką, bo była uważana za afrodyzjak.
Buraczany nieoczyszczony jest też ok, choć nie spotkasz go w sklepach. Jak pisałem zawiera mikroelementy i sacharoze, latwo przyswajalna przez organizm. Poza tym jak pewnie się domyślasz buraczany powinien być tańszy, bo jego produkcja musi być tańsza, choćby ze względu na sam surowiec rosnącuy lokalnie. To właśnie rafinacja "czyści" cukier z tego, co wartościowe. Precz z białym, niech żyje brązowy!

zyon - Śro Lut 01, 2012 14:34

suanek napisał/a:
Czym się rózni? To jak osesek i mamut :-)
Cukier z buraka jest znany od gdzieś 200, może 300 lat. Cukier trzcinowy od 8 - 10 tys lat.

No ale co z tego wynika? Cukier to cukier, zlo i przyczyna wiekszosci chorob.
suanek napisał/a:

Kiedys w Chinach żuto trzcinę słodką, bo była uważana za afrodyzjak.

Owszem, badano dlaczego pracownicy na plantacjach choc zuja to nie choruja tak, glowna przyczyna ma byc bodajze chrom zawarty w trzcinie ale w cukrze juz go nie ma. Nie ma roznicy miedzy cukrem z buraka i trzciny.

suanek napisał/a:

Buraczany nieoczyszczony jest też ok

Cukier jest OK? Dlaczego, po co, w jakim celu? Jaki jest choc jeden pozytyw spozycia tego?

suanek napisał/a:
Jak pisałem zawiera mikroelementy i sacharoze, latwo przyswajalna przez organizm.

No ale przeciez nic nie zawiera, a to, ze jest latwo przyswajalna to zaden argument.

suanek napisał/a:
Precz z białym, niech żyje brązowy!

Brazowy to zwykly cukier tylko barwiony melasa czyli odpadem. Nie wiem skad bierzesz te rewelacje ale to wszystko bzdury, cukier jest zbedny w zyciu czlowieka.

Jest taka stara ksiazka, ma juz prawie 20 lat pt "Cukier? Nie, dziekuje" F. Bindera i J. Wahlera albo jeszcze starsza, bo sprzed ok 50 lat Sugar Blues W. Dufty'ego. Poczytaj, w tej pierwszej sporo faktow na temat cukru i jego odmian. Nie daj sie oglupic, ze jakis cukier jest lepszy od innego. Cukier ma ok 50 albo i wiecej nazw ale skutki takie same.

suanek - Śro Lut 01, 2012 14:58

o losie! Ależ się uwziął...
Pytanie na początku było o róznice między tymi cukrami, bo ktoś sobie kupił i szukał czym sie różnią. A zatem róznią się tym, że biały ma ZERO nic (sorki tylko smak) i tak masz rację szkodzi, a trzcinowy (nie brązowy, tylko trzcinowy) ma mikrolementy i jest dobrze przyswajalny. Więc jeśli ktoś chce stosować to niech bierze trzcinowy.
Jeśli uważasz cukier za truciznę to go nie stosuj. Ale już Hipokrates powiedzial, ze wszystko jest trucizna i nic nie jest trucizna - zalezy od dawki. Spokojnie. Możesz sobie słodzić miodem, a najlepiej stosuj cukry (sacharoza) z owoców i warzyw i innych składników codziennej diety.
Ale nie demonizuj wszystkiego. Cukier trzcinowy (nierafinowany) w niewielkich dawkach nie zaszkodzi nikomu na pewno. Jeśli przesadzisz długo i dużo to skonczysz jako cukrzyk.
A jak już cytujesz to co masz na myśli mówiąc, ze cukier to zło i przyczyna większości chorób? czyli jakich: trąd? przeziębienie? liszaj? Czyrak? No sam widzisz, ze tak mozna w nieskończoność się lapać...
Sensowna dieta to taka, gdy nie wariujemy tylko zachowujemy umiar, w ilości i w jakości.

side - Śro Lut 01, 2012 21:55

Cytat:
CUKIER


Ludzie lubią słodki smak. Mleko matki jest słodkie. Poprzez wieki naturalnej słodyczy dostarczały owoce. Dwieście lat temu, na nasze nieszczęście, historia uległa zmianie. Rafinowany cukier zmienił naszą dietę.

To właśnie rafinowany cukier powoduje, że tyjesz. O tym chyba sam wiesz. Ale może nie wiesz, że to właśnie cukier jedzony razem z tłuszczem, węglowodanami lub białkiem, sprawia, że stajesz się coraz grubszy.
Mówię o każdym rodzaju cukru, niezależnie od źródła, z jakiego pochodzi – trzciny czy buraków i niezależnie od tego czy jest biały, czy brązowy. Amerykanie spożywają 60 kg cukru rocznie na głowę. Polacy nawet – ponad 70 kg.
Wmawia się nam, że tłuszcz powstaje z nadmiaru kalorii i że można jeść cukier o ile całkowita ilość kalorii jest dostatecznie niska.

Tymczasem cukier jest przyczyną:
· Nadwagi,
· Choroby serca,
· Raka,
· Cukrzycy II
· Psucia zębów.

Medycyna akademicka i żywieniowcy ukrywają prawdę na temat cukru. Jednym z przykładów jest koncentracja na fluorze rzekomo zwalczającym próchnicę. Jest to typowa zasłona dymna, dodawanie do past i wody – fluoru substancji rakotwórczej jest rozwiązaniem.
Na uniwersytecie Loma Linda w USA badacze podali uczestnikom doświadczenia podali 100 g cukru. Zaobserwowano spadek aktywności neutrofitów – białych ciałek krwi odpowiadających za odporność organizmu – o około 45 procent.
Ilość przypadków zachorowań na cukrzycę uległa potrojeniu od 1958 roku w podobnym tempie wzrasta spożycie cukru . Dane dotyczą cukrzycy typy II, najczęściej występującej
( 95% wszystkich przypadków cukrzycy), której można zapobiec i kontrolować jej przebieg poprzez dietę.
Cukier dodawany jest obecnie do większości produktów przetwarzanych. Ponadto Polacy jedzą coraz więcej słodyczy.

Co się naprawdę się dzieje w organizmie gdy jesz cukier?
Największym problemem jest szybka absorpcja. Cukier przechodzi przez ścianki przewodu pokarmowego bez trawienia, pobudza nadmierna produkcję insuliny w trzustce i powoduje brak równowagi metabolicznej. Trzustka w większości osób jest powiększona z powodu nadmiernego przeciążenia.
Insulina produkowana jest, aby poradzić sobie z dużą ilością spożywanego cukru rafinowanego, powoduje, że poziom glukozy we krwi spada. Ma to niezwykle negatywny wpływ na tkankę mózgową. Bardzo delikatna równowaga biochemiczna tego organu, gdzie zachodzi 25% aktywności metabolicznej, zostaje zachwiana. Znerwicowane i rozgrymaszone dzieci i nastolatki nie kontrolują swoich emocji, to najczęściej skutek nadmiernego spożycia cukru w jakiejkolwiek formie.
Agresja młodocianych wyraźnie maleje, gdy ograniczy się cukier, a zwiększy spożycie warzyw i owoców.

Obniżenie stężenia glukozy we krwi, spowodowane zwiększoną podażą cukru powoduje depresję, irytację, niepokój uczucie zmęczenia. Zjedzenie cukru powoduje podwyższenie poziomu serotoniny w mózgu to z kolei powoduje senność.Dlatego wiele osób reaguje na stresy zwiększonym apetytem na słodycze, których działanie przypomina działanie alkoholu. Cukier powoduje podobne uzależnienie.
Gdy trzustka otrzymuje sygnał o pojawieniu się cukru zaczyna produkować insulinę, zachodzą następujące zjawiska:
· Insulina przekazuje cukier do komórek.
· Nie zużyta jako paliwo glukoza zamienia się w glikogen, odkładany w mięśniach i wątrobie.
· Trzustka zamienia pozostały cukier w trój glicerydy, czyli upraszczając w tłuszcz.

Jedzenie cukru – wstrzymuje spalanie tłuszczu!

Cukier jest szybkim źródłem energii i gdy mamy go pod dostatkiem organizm wykorzystuje go, zamiast naruszyć odłożone zapasy tłuszczu.
Ale ty nie chcesz spalić cukru; jeśli twoim celem jest spalenie tłuszczu. Jedzenie słodyczy powoduje również zaparcia. Rafinowany cukier, oczyszczona mąka i inne składniki słodyczy nie zawierają błonnika, koniecznego do sprawnego funkcjonowania jelit.

Spróbuj zastosować trzydniowy test.
Przez trzy dni jak tylko możesz unikaj cukru. Zapotrzebowanie na słodycze możesz zaspokoić na sposób następujący:
· Zjedz dużo owoców na śniadanie, możesz dodać jakieś owoce suszone.
· Na drugie śniadanie również owoce.
· Przed obiadem sok z marchwi lub sok owocowy.
· Na podwieczorek możesz do owocowej lub ziołowej herbatki zjeść rodzynki, figi, daktyle,- nie za dużo.
· Przed kolacją zjeść kawałek arbuza, melona lub grejpfruta.
· Przed spaniem zjeść banana.
Po takiej diecie pozbawionej rafinowanego cukru zauważysz ustąpienie zaparcia, zwiększysz zapas energii i dobry humor.
A teraz zrób następujące doświadczenie. Czwartego dnia zamiast kolacji zjedz duży słodki deser. Zauważ jak czujesz się rano. Może zirytowany, i na pewno głodny – organizm został zakwaszony i teraz potrzebuje odżywczych składników, które zneutralizują odczyn. Aby zaspokoić, naturalne przecież łaknienie słodyczy możesz zastąpić rafinowany cukier miodem, koncentratem soku owocowego, syropem klonowym, cukrem daktylowym, brązowym syropem ryżowym.

Dr Nancy Appleton – autorka książki „ LICK THE SUGAR HABIT”
– podaje 59 przyczyn, dlaczego cukier rujnuje zdrowie, wszystkie potwierdzone danymi z czasopism i książek medycznych.

59 powodów rujnowania zdrowia przez cukier
1. Uszkadza układ odpornościowy.
2. Zaburza równowagę minerałów w organizmie.
3. Może spowodować wzmożoną aktywność, zdenerwowanie, trudność koncentracji, u dzieci rozkapryszenie.
4. Podnosi stężenie trójglicerydów.
5. Obniża reakcję obronną na infekcję bakteryjną.
6. Może spowodować uszkodzenie nerek.
7. Zmniejsza stężenie lipoprotein HDL (tych dobrych)
8. Prowadzi do niedoboru chromu.
9. Ułatwia wystąpienie raka piersi, jajników, jelit, prostaty, odbytu.
10. Zwiększa poziom glukozy i insuliny na czczo.
11. Powoduje niedobory miedzi.
12. Zaburza wchłanianie wapna i magnezu.
13. Osłabia wzrok.
14. Podnosi poziom neurotransmitera – serotoniny.
15. Może spowodować hypoglikemię – obniżenie stężenia glukozy we krwi.
16. Może powodować nadkwasotę.
17. Podnosi poziom adrenaliny u dzieci.
18. Pogłębia zaburzenia wchłaniania u osób z problemem jelitowym.
19. Przyśpiesz starzenie się organizmu.
20. Ułatwia wpadanie w alkocholizm.
21. Powoduje psucie się zębów.
22. Przyczynia się do otyłości.
23. Zwiększa ryzyko choroby Crohna – zapalenie jelita i owrzodzenie jelita grubego.
24. Pogłębia chorobę wrzodową.
25. Zaostrza objawy altretyzmu.
26. Zaostrza objawy astmy.
27. Może spowodować infekcję Candida albicans – drożdżycę.
28. Może spowodować powstanie kamieni żółciowych.
29. Może wywołać choroby serca.
30. Może wywołać zapalenie wyrostka robaczkowego.
31. Może zaostrzyć objawy SM (stwardnienie rozsiane).
32. Może spowodować hemoroidy.
33. Może spowodować pojawienie się żylaków.
34. Zwiększa odpowiedź na glukozę i insulinę u kobiet stosujące tabletki antykoncepcyjne.
35. Prowadzi do paradontozy.
36. Przyczynia się do osteoporozy.
37. Powoduje zakwaszenie jelit.
38. Zmniejsza wrażliwość insulinową.
39. Prowadzi do zmniejszenia tolerancji glukozy.
40. Może zmniejszyć poziom hormonu wzrostu.
41. Może powiększyć cholesterol.
42. może zwiększyć ciśnienie krwi.
43. Powoduje senność i zmniejsza aktywność u dzieci.
44. Może wywołać migrenę.
45. Zaburza absorpcię białka.
46. Powoduje alergie pokarmowe.
47. Wywołuje cukrzycę.
48. Może spowodować zatrucie ciążowe.
49. może wywołać egzemę u dzieci.
50. Może spowodować chorobę wieńcową.
51. Może uszkodzić strukturę DNA.
52. Może zmienić strukturę białka.
53. Może zwiększyć starzenie skóry zmieniając strukturę kolagenu.
54. Może spowodować zaćmę.
55. Może spowodować rozedmę płuc.
56. Może spowodować arteriosklerozę.
57. Może przyśpieszyć podwyższenie lipoprotein LDL.
58. Może zwiększyć ilość wolnych rodników we krwi.
59. Obniża zdolność funkcjonowania enzymów.

Uff.......jeśli dotąd nie byliście przekonani o szkodliwości cukru, ta lista chyba tego dokonała. Oczywiście czasem możesz zjeść niewiele cukru przy jakiejś okazji i gdy jest składnikiem gotowego produktu. Ale na co dzień na pewno uda ci się przełamać nałóg. Możesz jeść słodkie, świeżo wyciśnięte soki owocowe, jeść suszone owoce, sałatki owocowe i inne naturalne słodkości. Bądź jednak uważny. Cukier jako bardzo tani produkt dodawany jest wszędzie – nawet do ketchupu. Większość przygotowanych dla dzieci płatków śniadaniowych zawiera bardzo dużo cukru. W Stanach Zjednoczonych 11 procent (6,7 miliona)dzieci w wieku 6 do 17 lat ma nadwagę. Nic dziwnego jeśli 91 procent produktów dla dzieci reklamowanych w TV zawiera dużo tłuszczu, cukru i soli.
Dobrym wyborem na śniadanie może być Granola produkcji polskiej. Możesz dodać rodzynki, banana pokrajanego w plasterki, zalać mlekiem sojowym (nap. bardzo smaczne produkcji firmy Ichem-Łódź) cieszyć się smacznym zdrowym daniem.

Tekst pochodzi z książki MAJI BŁASZCZYSZYN
- „Pełnia życia” ”Fitonics

http://www.klinika-zdrowi...=czytaj&p_id=36

zyon - Czw Lut 02, 2012 09:43

Dobrze powiedziane. Dywagacje miedzy cukrem buraczanym a trzcinowym czy brazowym to cos w rodzaju zastanawiania sie ktore papierosy mniej szkodza: radomskie, klubowe czy sporty.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group