Strona główna Fakty żywieniowe Jak się żywić? Przepisy Historia diety Forum  

  Forum dyskusyjne serwisu www.DobraDieta.pl  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Czat      Statystyki  
  · Zaloguj Rejestracja · Profil · Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości · Grupy  

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Molka
Wto Sty 01, 2013 11:42
Za niski poziom TRÓJGLICERYDÓW
Autor Wiadomość
illoncia

Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 16
Wysłany: Pon Lut 02, 2009 13:21   Za niski poziom TRÓJGLICERYDÓW

Zwracam sie do Was z nadzieją, że w Waszym gronie znajduja sie osoby mające jakakolwiek wiedzę w zakresie podstawowych badań laboratoryjnych.
Ja sobie takowe zrobiłam i zanipokoił mnie niski (0,53 mmol/l) poziom trójglicerydów, gdzie norma jest od 0,6-1,8.
Przy jednoczesnym poziomie 168 mg/dl cholesterolu i 74,8 mg/dl cholesterolu HDL.

Prosze więc o pomoc, bo tak jak mnostwo artykułów w necie jest o podwyzszonym poziomie trójglicerydów, tak o jego braku nic nie ma ...

Oczywiscie do rodzinnego sie wybieram, ale zanim tam dotre, chciałabym wiedziec o co w tym wszystkim chodzi ;-)

Pozdrawiam.
 
 
Hannibal 
Moderator

Pomógł: 191 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 15904
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Lut 02, 2009 13:36   

witaj na forum :)
wg mnie wyniki masz dobre, choć one są tak naprawdę bez większego znaczenia, bo łatwo znaleźć dwie równie zdrowe osoby, a mające bardzo różne wyniki badań
a jak się żywisz?
 
 
illoncia

Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 16
Wysłany: Pon Lut 02, 2009 13:58   

Hannibal napisał/a:
witaj na forum :)
a jak się żywisz?


Wydaje mi sie, że dobrze, zważywszy, że przez rok czasu schudłam ponad 20 kg.
Mam ustalone 4 posiłki dziennie i raczej sa to posiłki zbilansowane, acz kolwiek wciaz sie ucze ... chce jeszcze zgubić 5-10 kg, ale waga juz nie jest tak skłonna do współpracy.

Chciałabym sie nauczyć ... dobrego i zdrowego odzywiania.

Moja dieta oscyluje wokół 1000-1200 kalorii dziennie.

Uprawiam sporty: spinning, fitnes, basen, sauna infrared ...

Nie pale (już nie) od kiedy zmieniłam nawyki zywieniowe i zaczełam dbać o siebie.

Pije raczej czerwone wino ... okazjonalnie.

Ale generalnie wciąz czuje sie laikiem w kwestiach zdrowego i racjonalnego odzywiania.

Zastanowil mnie niski poziom trojglicerydów, nie chce przesadzic z dietą .... chce byc szczupła, ale i zdrowa, bez przeginania ;-)
 
 
Hannibal 
Moderator

Pomógł: 191 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 15904
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Lut 02, 2009 14:01   

czyli jak się żywisz, co jesz? jest to high-carb, medium-carb, czy low-carb? :)
 
 
illoncia

Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 16
Wysłany: Pon Lut 02, 2009 14:04   

I śniadanie 8:00 - chudy twaróg, albo jakaś sałatka, ewentualnie płatki z mlekiem 0,5%
II śniadanie 12:00 - owoc lub sałatka warzywna
obiad 16:00 - ryba, drób lub kasza z warzywami
kolacja 19:00 - kefir owocowy, albo jakaś kanapka z razowca i wedliny
 
 
illoncia

Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 16
Wysłany: Pon Lut 02, 2009 14:11   

To Ty mi powiedz ... nie znam sie na tym, odzywianie musi sie jakos nazywac ? ;-)
 
 
Hannibal 
Moderator

Pomógł: 191 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 15904
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Lut 02, 2009 14:16   

no to jest to raczej high carb, czyli żywienie wysokowęglowodanowe
widzisz, my tutaj takiego żywienia nie polecamy, z tysiąca różnych powodów
polecamy jedzenie tłuste, mięsne, bez pieczywa, kasz, ryżów, makaronów, etc.
na takim żywieniu osiągniesz swoją naturalną wagę, a przede wszystkim zdrowie :)
 
 
illoncia

Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 16
Wysłany: Pon Lut 02, 2009 14:30   

Hannibal napisał/a:

polecamy jedzenie tłuste, mięsne, bez pieczywa, kasz, ryżów, makaronów, etc.
na takim żywieniu osiągniesz swoją naturalną wagę, a przede wszystkim zdrowie :)


czyli jak powinno Twoim zdaniem wyglądać przykładowe moje menu ?

PS. Wciąż nie wiem o co chodzi z tymi TROJGLICERYDAMI
 
 
Hannibal 
Moderator

Pomógł: 191 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 15904
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Lut 02, 2009 15:09   

illoncia napisał/a:
czyli jak powinno Twoim zdaniem wyglądać przykładowe moje menu ?

wątpię, czy jesteś gotowa, żeby to usłyszeć :x ;)
zacznij od lektury książki "Życie bez pieczywa" Lutza i poczytaj sobie dział "Diety niskowęglowodanowe"
 
 
illoncia

Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 16
Wysłany: Pon Lut 02, 2009 15:16   

Hannibal napisał/a:
illoncia napisał/a:
czyli jak powinno Twoim zdaniem wyglądać przykładowe moje menu ?

wątpię, czy jesteś gotowa, żeby to usłyszeć :x ;)
zacznij od lektury książki "Życie bez pieczywa" Lutza i poczytaj sobie dział "Diety niskowęglowodanowe"


Wiec niepotrzebnie tu przyszłam ... ;-( a wydawało mi sie, ze forum przepełnione profesjonalistami w dziedzinie "Dobrej diety" ;-)

... "Życie bez pieczywa" - podoba mi sie tytuł, ale co sie pod nim kryje ?

A o trójglicerydach mam tez zapomniec ? ;-)
 
 
Hannibal 
Moderator

Pomógł: 191 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 15904
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Lut 02, 2009 15:30   

illoncia napisał/a:
Wiec niepotrzebnie tu przyszłam ... ;-( a wydawało mi sie, ze forum przepełnione profesjonalistami w dziedzinie "Dobrej diety" ;-)

dlaczego niepotrzebnie? dobrze, że przyszłaś - zawsze się czegoś nowego dowiesz :)
illoncia napisał/a:
... "Życie bez pieczywa" - podoba mi sie tytuł, ale co sie pod nim kryje ?

kryje się żywienie niskowęglowodanowe, bez pieczywa, kasz, ryżów, makaronów, etc. oparte na tłustym mięsie, jajkach, nabiale, które leczy choroby serca, cukrzycę, zaburzenia żołądkowo-jelitowe, itd.
illoncia napisał/a:
A o trójglicerydach mam tez zapomniec ? ;-)

nie ma sensu się nimi przejmować, szczególnie jeśli masz tak niskie
 
 
illoncia

Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 16
Wysłany: Pon Lut 02, 2009 17:57   

... "Życie bez pieczywa" - domyślam sie ze nie ma tego w formie e-boka ?

a trójglicerydy przecież są potrzebne a ich zbyt niska zawartość w organizmie może być równie szkodliwa niż ich nadmiar, jak nie jeszcze gorsza ...

ja porostu chce wiedzieć, chce sie dowiedzieć

o menu dla mnie najlepszym - też ;-) , pewnie że mało wiem, może i zbyt mało, ale to nie powód bym od razu była zdyskwalifikowana, to chyba dobra strona, by poszerzyć swoje wiadomości w tym zakresie ?

zaintrygowały mnie Wasze podejście do diety i jej składników, które nie zawsze uważane są powszechnie za nie sprzyjające odchudzaniu ;-)
 
 
dario_ronin
[Usunięty]

Wysłany: Pon Lut 02, 2009 18:26   

illoncia napisał/a:
... "Życie bez pieczywa" - domyślam sie ze nie ma tego w formie e-boka ?

a trójglicerydy przecież są potrzebne a ich zbyt niska zawartość w organizmie może być równie szkodliwa niż ich nadmiar, jak nie jeszcze gorsza ...

ja porostu chce wiedzieć, chce sie dowiedzieć

o menu dla mnie najlepszym - też ;-) , pewnie że mało wiem, może i zbyt mało, ale to nie powód bym od razu była zdyskwalifikowana, to chyba dobra strona, by poszerzyć swoje wiadomości w tym zakresie ?

zaintrygowały mnie Wasze podejście do diety i jej składników, które nie zawsze uważane są powszechnie za nie sprzyjające odchudzaniu ;-)



przypadkiem mam e-book j/w przeslę na priw email :x
 
 
illoncia

Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 16
Wysłany: Pon Lut 02, 2009 18:35   

dario_ronin napisał/a:
przypadkiem mam e-book j/w przeslę na priw email :x


Dziękuje ... czekam ;-)
 
 
dario_ronin
[Usunięty]

Wysłany: Pon Lut 02, 2009 18:50   

illoncia napisał/a:
dario_ronin napisał/a:
przypadkiem mam e-book j/w przeslę na priw email :x


Dziękuje ... czekam ;-)




poszło :D
 
 
illoncia

Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 16
Wysłany: Pon Lut 02, 2009 18:58   

dario_ronin napisał/a:
poszło :D


i doszło, dziękuje jeszcze raz :D

... no zobaczymy o co w tym wszystkim chodzi i dlaczego ten sposób odżywiania ma tylu zwolenników
 
 
dario_ronin
[Usunięty]

Wysłany: Pon Lut 02, 2009 19:54   

Ano czekamy na wnioski po lekturze :D
 
 
Joanne

Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 42
Skąd: UK, Lincolnshire
Wysłany: Pon Lut 02, 2009 21:52   

dario_ronin, moglbys mi tez przeslac "Zycie bez pieczywa"? Bardzo prosze!
 
 
Witold Jarmolowicz
Site Admin

Pomógł: 43 razy
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 8052
Wysłany: Wto Lut 03, 2009 00:09   

Triglicerydy to po prostu podstawowe cząsteczki tłuszczu. Wszystkie tłuszcze proste składają się z triglicerydów. Oliwa z oliwek, tran, masło, smalec, olej rzepakowy, nasze sadło na brzuchu to triglicerydy.
W przeciwieństwie do cholesterolu, którego nie powinno być ani za mało ani za dużo, im mniej triglicerydów, tym lepiej.
Dolna granica triglicerydów to nie obowiązująca norma, tylko wartość przyjęta w zasadzie na oko, ponieważ malo kto ma ten poziom niższy.
Przekraczanie jej w dół niczym nie grozi, świadczy o sprawnym metabolizmie.
Pozdrawiam
JW
 
 
illoncia

Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 16
Wysłany: Wto Lut 03, 2009 07:16   

Witold Jarmolowicz napisał/a:
W przeciwieństwie do cholesterolu, którego nie powinno być ani za mało ani za dużo, im mniej triglicerydów, tym lepiej.
Dolna granica triglicerydów to nie obowiązująca norma, tylko wartość przyjęta w zasadzie na oko, ponieważ malo kto ma ten poziom niższy.
Przekraczanie jej w dół niczym nie grozi, świadczy o sprawnym metabolizmie.


Bardzo dziekuje, własnie o to mi chodziło i teraz w związku z powyższym nasuwa sie wniosek: Czy w takim razie powinnam zmieniać swoja diete ??? Bo mimo, że po zgubieniu ponad 20 kg moj organizm odmówił współpracy i nie chce dalej chudnąć - nie ma innych pobudek do szukania zmian.
 
 
illoncia

Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 16
Wysłany: Śro Lut 04, 2009 07:45   

Książkę przeczytałam i .... powoli we mnie myśl zmiany diety na niskowęglowodanowa dojrzewa, acz nie bardzo wiem jak za nia sie wziąć, od czego zacząć ...

Moim celem jest przede wszystkim zgubienie 5-10 kg a to juz nie jest łatwe, bo schudłam już ponad 20 kg na diecie 1000-1200 kalorii, wiec metabolizm wciąż jest ustawiony na tryb oszczedny i teraz musiałabym chyba nic nie jesc by dalej chudnac.

Przez to ze teraz cokolwiek zjem waga reaguje natychmiast wzrostem, dlatego wciaz poszukuje i przy okazji swoich trojgicerydów trafiłam tu ;-)

Poza tym musze kontrolowac poziom cukru we krwi ze względu na obciazenie genetyczne ... ostatnio mialam 98 ...

To dwie rzeczy, które mnie determinuja do poszukiwan ....

Oczywiscie poszperam w tematach na forum, ale jest tu mnostwo konkretnych pytan ... a ja jestem najzwyklejszym "lajkonikiem" w kwestii diety ubogiej w węglowodany, dlatego byłabym wdzięczna o podpowiedzi, sugestie i porady mogące wskazac mi sposob postepowania ...

Pozdrawiam.
 
 
Witold Jarmolowicz
Site Admin

Pomógł: 43 razy
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 8052
Wysłany: Śro Lut 04, 2009 21:15   

"Cukry" na poziomie 98mg% to najzupełniej norma. Do niedawna uznawano za normę 120mg% na czczo. Teraz obniżono, by więcej ludzi leczyć.
U zdrowego człowieka po posiłku węglowodanowym poziom glukozy wzrasta do 180mg% i to jest norma. Więc nawet 180mg% glukozy nie zatruje nas, a co dopiero 100.
JW
 
 
Hannibal 
Moderator

Pomógł: 191 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 15904
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro Lut 04, 2009 21:22   

teraz cały czas obniżają normy
np. kiedyś cholesterol 250 był ok; teraz 200 to górna granica; niedługo pewnie zejdą do 150 i wtedy wszyscy będą brali statyny :what:
 
 
illoncia

Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 16
Wysłany: Czw Lut 05, 2009 07:31   

No tak ... i przez te ich zaniżane normy połowa społeczeństwa jest chora ... normalnie propaguja choroby cywilizacyjne.

No dobrze, dziękuje za odpowiedzi na nurtujące mnie pytania i proszę o pomoc w zmianie diety ... z tego co wyczytałam, powinnam ograniczyc spozywanie weglowodanów do 72 na dobe ... na rzecz tłuszczów - dobrze zrozumiałam ?

Czy istnieje jakies przykładowe menu, co jeść w jakich ilościach, kiedy, wiem ze warzywa zielone można, ale co z owocami, jakie ilości, czy są jakieś zasady łączenia ... chce schudnąć, uprawiam sporty min 3 razy w tygodniu, ale bez odpowiedniej diety nic z tego mi nie wyjdzie.

... jak byście byłi tak dobrzy i pomogli ;-)

Pozdrawiam.
 
 
dario_ronin
[Usunięty]

Wysłany: Czw Lut 05, 2009 08:04   

Ech , Iloncia , 72g W to według Lutza , a to jeden z pomysłów na LC . Jedni jedzą 20g inni 100 a nawet 150g . To nie jest takie proste i nie dla każdego jednakowo . Ciężko odpowiedzieć dokładnie tyle czy tyle ...
 
 
Hannibal 
Moderator

Pomógł: 191 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 15904
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Lut 05, 2009 08:24   

jak najwięcej czytaj na ten temat, illoncia
przeczytałaś Lutza, to teraz przeczytaj "Żywienie optymalne" i "Tłuste życie" Kwaśniewskiego, czy np. "Doktora Atkinsa kolejna nowa rewolucyjna dieta" Roberta Atkinsa
poza tym najlepiej przeczytaj wszystkie tematy działu "Diety niskowęglowodanowe"
 
 
illoncia

Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 16
Wysłany: Czw Lut 05, 2009 09:50   

To chyba najpierw trzebaby było rozprawe doktorska napisac ... analizujac co i dla kogo najlepsze ...

Ja chce zaczac od tematu najłatwiejszego do zrealizowania dla laika ... mysle ze ta niskowęglowodanowa bedzie na początek najlepsza ... co Wy na to ?
 
 
Witold Jarmolowicz
Site Admin

Pomógł: 43 razy
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 8052
Wysłany: Czw Lut 05, 2009 11:23   

Tak, najlepiej wg Lutza, bo on najbardziej rozsądnie i kompetentnie przedstawia sprawę, bez udziwnień.
Natomiast Atkins ma najlepiej opracowaną metodologię przestawiania się na żywienie niskowęglowodanowe.
JW
 
 
illoncia

Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 16
Wysłany: Czw Lut 05, 2009 12:23   

A ma może ktoś w formie ebooka Atkinsa ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Akademia Zdrowia Dan-Wit informuje, że na swoich stronach internetowych stosuje pliki cookies - ciasteczka. Używamy cookies w celu umożliwienia funkcjonowania niektórych elementów naszych stron internetowych, zbierania danych statystycznych i emitowania reklam. Pliki te mogą być także umieszczane na Waszych urządzeniach przez współpracujące z nami firmy zewnętrzne. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Dowiedz się więcej o celu stosowania cookies oraz zmianie ustawień ciasteczek w przeglądarce.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template modified by Mich@ł

Copyright © 2007-2021 Akademia Zdrowia Dan-Wit | All Rights Reserved