Strona główna Fakty żywieniowe Jak się żywić? Przepisy Historia diety Forum  

  Forum dyskusyjne serwisu www.DobraDieta.pl  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Czat      Statystyki  
  · Zaloguj Rejestracja · Profil · Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości · Grupy  

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak się przygotować kondycyjnie w góry
Autor Wiadomość
maslowska

Dołączył: 14 Wrz 2012
Posty: 91
Wysłany: Wto Sie 23, 2022 08:21   Jak się przygotować kondycyjnie w góry

Jak w temacie. Mam lekką nadwagę oraz astmę. Chciałabym wejśc na Giewont. Jak się przygotować przed wyjazdem?
 
     
ekt

Dołączył: 27 Paź 2016
Posty: 67
Wysłany: Wto Sie 23, 2022 09:44   

Najlepiej zacząć chodzić, około 5 km dziennie za jednym zamachem i się rozciągać. Jeśli lubisz możesz jeździć na rowerze. Po tygodniu możesz poszukać wzniesień w okolicy albo schodów i spróbować tam pochodzić. Z czasem spacer zamień w marsz, a potem marsz w marszobieg.
Też mam nadwagę i astmę, ale biegam co 2 dzień i jeżdżę na rowerze, sporo też spaceruję.
Piszę co ja robiłam, nie wiem w jakiej okolicy mieszkasz i jakie masz możliwości. Ale najważniejszy chyba jest regularny trening. Nie powinnaś również oszczędzać na butach https://trekking.com.pl/ Zerknij sobie do sklepu. Znajdziesz tutaj dobrej jakości obuwie trekkingowe, jest to sklep górski z butami sportowymi firm takich jak Salewa czy Garmont.
 
     
qwaszx

Dołączył: 31 Sie 2022
Posty: 5
Wysłany: Śro Sie 31, 2022 13:58   

nalezy stopniowo zwiekszac swoje obciazenia treningowe. Znam osoby, ktore na co dzien praktycznie w ogole nie uprawiały sportu, a wybrały sie mimo tego w góry. Nie wiem, moze wydawalo im sie to bardzo prostym zadaniem do wykonania. A chodznie po gorach jest naprawde wymagajace. Szczegolnie dla osob, ktore wlasnie na co dzien nie mają zbyt wiele do czynienia ze sportem. Warto stopniowo sie do tego przygotowac. Ja doradzalabym na dobry poczatek codzienne marsze. Minimum przez pol godziny, a jak ktos moze, to nawet nieco dluzej. Potem jak organizm przyzwyczai sie do wysilku mozna przechodzic na nieco wyzsze poziomy. Mozna bowiem zdecydowac sie na bieganie. Na poczatek krotsze, a potem dluzsze dystanse. I tak krok po kroku organizm bedzie stawal sie coraz bardziej wydolny. Dzieki temu mozna liczyc na to, ze w razie wypadu w gory bedzie mozna jakos uporac sie z tym zadaniem. A jak ktos cały dzien siedzi przy komputerze i postanowi sobie zdobywac szczyty, to moze sie srogo zdziwic, ze to nie jest takie proste
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Akademia Zdrowia Dan-Wit informuje, że na swoich stronach internetowych stosuje pliki cookies - ciasteczka. Używamy cookies w celu umożliwienia funkcjonowania niektórych elementów naszych stron internetowych, zbierania danych statystycznych i emitowania reklam. Pliki te mogą być także umieszczane na Waszych urządzeniach przez współpracujące z nami firmy zewnętrzne. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Dowiedz się więcej o celu stosowania cookies oraz zmianie ustawień ciasteczek w przeglądarce.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template modified by Mich@ł

Copyright © 2007-2022 Akademia Zdrowia Dan-Wit | All Rights Reserved