Global Navigation

Main Navigation

Left Navigation

Content

 
Mity żywieniowe

Podstawą diety powinny być węglowodany

Spożywanie glukozy w ilości przekraczającej 250 g/dobę (np.: 0,5 kg chleba lub 2,5 kg soku pomarańczowego, lub 0,4 kg ryżu) w stanie spoczynku prowadzi do przeciążenia organizmu i wywołuje hiperinsulinemię (nadmierne wydzielanie insuliny) oraz nietolerancję glukozy (komórki "niechętnie" pobierają glukozę). Jeśli temu przecukrzeniu towarzyszy wysokie spożycie tłuszczu, odkłada się on w organizmie i wówczas mamy łącznie otyłość i hiperinsulinemię. Zaburzeniom tym można zapobiec na dwa sposoby:

  • obniżając spożycie węglowodanów;
  • zwiększając wysiłek fizyczny, by obniżyć zawartość glikogenu w organizmie.

Nadmiar glukozy, nie przetworzonej na glikogen w wątrobie, mięśniach i innych tkankach i narządach oraz nie przetworzonej na tłuszcze, zalega we wszystkich płynach ustrojowych. Jej stężenie w tych płynach rośnie, wywołując hiperinsulinemię oraz nietolerancję glukozy, a także glikację białek (reakcję chemiczną białek z glukozą). W dalszej perspektywie grozi to cukrzycą typu II i jej powikłaniami, a także - reakcjami o podłożu alergicznym.

powrót

Sidebar

Footer